مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 13:302023-06-27بين الملل

سازمان ملل: آمریکا بابت رفتار غیرانسانی به زندانیان گوانتانامو غرامت دهد


عذرخواهی آمریکا و پرداخت غرامت بابت رفتار غیرانسانی با زندانیان زندان گوانتانامو، خواسته ای که گزارشگر ویژه سازمان ملل بر آن تاکید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت دهه ها از وعده مقام های آمریکایی برای بستن زندان بدنام گوآنتانامو، گزارشگر ویژه سازمان ملل بر لزوم عذرخواهی واشنگتن و پرداخت غرامت تاکید کرد.

خانم فیونوالا نی اولاین گزارشگر ویژه سازمان ملل روز دوشنبه (دیروز) در نیویورک مقر سازمان ملل گفت که طبق قوانین و مقررات بین المللی، رفتار دولت آمریکا با زندانیان زندان گوانتانامو ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه میدل ایست آی ، این مقام سازمان ملل و از دولت آمریکا خواست تا بابت این رفتار عذرخواهی کند و به زندانیان زندان گوانتانامو غرامت بدهد.

این گزارشگر ویژه و ایرلندی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: من این را مشاهده کردم که پس از دو دهه بازداشت، رنج بازداشت شدگان عمیق است و همچنان ادامه دارد .

وی ادامه داد: دولت ایالات متحده باید فورا (در قبال زندانیان زندان گوانتانامو) راه حل قضایی در پیش گیرد، عذرخواهی کند و درباره عدم تکرار این رفتار ضمانت بدهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: آمریکا بابت رفتار غیرانسانی به زندانیان گوانتانامو غرامت دهد

سازمان ملل: آمریکا بابت رفتار غیرانسانی به زندانیان گوانتانامو غرامت دهد