مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 18:402023-07-21ورزشي

میثاق حقوق کودکان و نوجوانان در جهان اسلام ایجاد شود


وزیر کشور پیشنهاد داد که میثاق حقوق کودک و نوجوان در جهان اسلام ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد وحیدی عصر امروز در سومین کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان را معمولا بر اساس سن می سنجیم اما در مکتب عاشورا می بینیم که این کودکان هر چند از نظر سنی کودک هستند اما به رتبه بلندی رسیدند.

وی با طرح این سوال که نقش سن در درک و مسئولیت چگونه است؟ گفت: نباید دنباله روی از غربی ها شود؛ چرا که وقتی ریشه یابی می کنیم در مکتب خودمان و اهل بیت رشد و تکامل فرزندان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چندی است که غربی ها تحت عنوان حقوق کودک مسائلی را علیه ایران مطرح می کنند، گفت: آیا داشتن پدر و مادر برای کودک حق مهمی نیست؟ پس چرا این مسئله را جزو حقوق برنشمردند؛ چرا که حدود 50 درصد کودکانی که در آنجا به دنیا می آیند، پدر شناخته شده ندارند و چون پدر ندارند چنین حقی برای آنها برشمرده نمی شود و تقبیح هم نمی شوند و می بینید که یک فوتبالیست معروف که روی دست او را می برند، سه فرزند دارد اما هنوز ازدواج نکرده است و اما داشتن پدر و مادر حق نیست؟ وزیر کشور با بیان اینکه حق سلامت اعتقادی برای کودک مهم است، گفت: مثلا کودک شیطان پرست شود مهم نیست!؟ اینکه یک فرقه نوجوانان را از نظر اعتقادی منحرف کند مهم نیست؟ و می بینیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میثاق حقوق کودکان و نوجوانان در جهان اسلام ایجاد شود

میثاق حقوق کودکان و نوجوانان در جهان اسلام ایجاد شود