مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 13:452023-07-18پزشكي

کمبود 100 هزار نیروی پرستاری در مراکز درمانی


رییس کل سازمان نظام پرستاری از وجود حدود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از 100 هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور مواجه هستیم.

- رییس کل سازمان نظام پرستاری از وجود حدود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از 100 هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور مواجه هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد میرزابیگی با اشاره به کمبود پرستار در کشور، گفت: شیوع بیماری های نوپدید و بازپدید و مزمن، افزایش جمعیت سالمندان و گسترش تخت های بیمارستانی باعث شده که نیاز بسیار زیادی به نیروهای پرستاری داشته باشیم اما، مجوزهای استخدامی متناسب با افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و تعداد پرستاران بازنشسته شده صادر نمی شود.

وی افزود: حدود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در کشور داریم و این در حالی است که با کمبود بیش از 100 هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور مواجه هستیم.

میرزابیگی ادامه داد: در ایام کرونا پرستاران جوان با تمدید طرح و آغاز داوطلبانه طرح خود، به کمک نظام سلامت آمدند و به آنها وعده استخدام داده شد اما بالغ بر 17 هزار نفر از کادر سلامت فعال در روزهای شیوع کرونا که 12 هزار نفر آن ها پرستار بودند پس از فروکش کردن آمار کرونا نه تنها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 100 هزار نیروی پرستاری در مراکز درمانی

کمبود 100 هزار نیروی پرستاری در مراکز درمانی