مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-28سياسي

ارتقاءرتبه ایران در گزارش 2023 شاخص تاب آوری جهانی با وجود شرایط تحریمی


مدیر کل دفتر ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی خارجی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری از ارتقاء جایگاه ایران در گزارش 2023 شاخص تاب آوری جهانی با وجود شرایط تحریمی خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از دلایل مطرح شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، تقویت تاب آوری اقتصاد ایران در برابر تهاجم اقتصادی و تحریم های بی رحمانه و یک طرفه غرب و آمریکا علیه اقتصاد ایران است.

در این زمینه علی حسین پور، مدیر کل دفتر ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی خارجی و سازمان های بین المللی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری گفت: یکی از مهمترین معیار های ارزیابی و تعیین کیفیت نظام توسعه در کشورها، جایگاه وضعیت رتبه شاخص های توسعه در سطح بین المللی است.

این شاخص ها با عناوین متعدد توسط مراجع علمی و بین المللی با رویکرد های متفاوت هر سال مورد بررسی و منتشر می شود.

جایگاه این شاخص ها از این منظر اهمیت دارد که رتبه و جایگاه هر کشور مورد توجه سیاستگذاران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران در سطح تعاملات بین المللی برای تصمیم گیری و میزان انگیزه حضور آنها در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است.

  هر چند روش ارزیابی و استفاده از داده های آماری آنها بعضا ممکن است با اهداف خاصی یا حتی سو گیری نسبت به یک کشور بررسی شود، ولی این شاخص ها یک معیار نسبی و کلی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاءرتبه ایران در گزارش 2023 شاخص تاب آوری جهانی با وجود شرایط تحریمی

ارتقاءرتبه ایران در گزارش 2023 شاخص تاب آوری جهانی با وجود شرایط تحریمی