مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:292023-07-10اقتصادي

خوشه دهی ارقام محلی برنج در 9500 هکتار از زمین های شالیزاری محمودآباد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از خوشه دهی ارقام محلی برنج در 9 هزار و 500 هکتار زمین های شالیزاری این شهرستان تا تیرماه امسال خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 17 هزار و 545 هکتار اراضی زراعی شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت، اظهار کرد: وضعیت مزارع شالیزاری این شهرستان مطلوب بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از خوشه دهی ارقام محلی برنج در 9 هزار و 500 هکتار زمین شالیزاری این شهرستان تا تیرماه امسال خبر داد.

هادی زاده افزود: تاکنون مبارزه مکانیکی با علف های هرز با انجام عملیات وجین دستی در 17 هزار و 285 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری بلاست برگ در 685 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار در نسل دوم در 500 هکتار و مبارزه شیمیایی نیز در نسل دوم هزار و 125 هکتار از اراضی شالیزاری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد تصریح کرد: تقریباً در تمام شالیزارهای این شهرستان آبیاری تناوبی صورت گرفته ولی با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، ضروریست آبیاری تناوبی جایگزین آبیاری غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد، شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشه دهی ارقام محلی برنج در 9500 هکتار از زمین های شالیزاری محمودآباد

خوشه دهی ارقام محلی برنج در 9500 هکتار از زمین های شالیزاری محمودآباد