مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 07:252023-07-19سياسي

آیین های سنتی عزاداری محرم در سیستان و بلوچستان


آیین های سوگواری محرم که ریشه در اعتقادات عمیق مردم سیستان و بلوچستان دارد با شکوه خاصی برگزار می شود که اجرای آیین خیمه سوزان و چاووشی خوانی بخشی از آنها است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان آیین های سوگواری محرم که ریشه در اعتقادات عمیق مردم سیستان و بلوچستان دارد با شکوه خاصی برگزار می شود که اجرای آیین خیمه سوزان و چاووشی خوانی بخشی از آنها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دیار مردان و زنان ولایی دارنده بزرگترین افتخار تاریخی به عنوان نخستین خونخواهی در شهادت سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین (ع) و یاران گرانقدر ایشان همه ساله در ایام محرم یکپارچه سیاه پوش و عزادار می شود و مردم ولایتمدار آن از قرنها پیش با برگزاری آیین های ویژه سوگواری عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می دهند.

آیین های سوگواری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی یکی از باشکوه ترین و عظیم ترین مراسم در ایران بشمار می رود که با گذشت بیش از هزار سال هنوز هـم به صورت زنـده و پویا در حیـات اجتماعی ما جریان دارد و منشا تحولات و هنجارآفرینی فراوانی در کنش های فردی و اجتمـاعی شده است.

تاربخ و تمدن کهن اقوام ساکن در سیستان و بلوچستان و عشق و علاقه مردمان این دیار به ائمه اطهار (ع) سبب شد در مدت کوتاهی پس از واقعه تلخ کربلا وقتی خبر به گوش مردم سیستان رسید جان برکف برای خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های سنتی عزاداری محرم در سیستان و بلوچستان

آیین های سنتی عزاداری محرم در سیستان و بلوچستان