مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 16:302023-06-25بين الملل

مراودات ایران و کویت در دولت سیزدهم؛ از اعزام سفیر به تهران تا سفر امیرعبداللهیان


مناسبات ایران و کویت در دولت سیزدهم شاهد تحولاتی بود از جمله اعزام سفیر کویت به تهران بعد از هفت سال و سفر هفته گذشته امیرعبداللهیان به کویت برای نخستین بار و استقبال گرم مقامات کویتی از وزیر امور خارجه و حمایت نخست وزیر کویت از ابتکارهای ایران برای .

-   دولت کویت که بعد از قطعی روابط ایران و عربستان در دی ماه 1394 اقدام به بازگرداندن سفیر خود از تهران کرد و روابط را به کاردار کاهش داد، در سالی که گذشت مجددا سفیرش را به تهران اعزام کرد.

البته سفیر ایران در کویت در این مدت همچنان به فعالیت خود ادامه داد و قرار است بزودی محمد توتونچی به جای محمد ایرانی برای تصدی سفارت ایران در کویت راهی این کشور شود.

* پیشنهاد تشکیل مجمع گفت وگو و همکاری های منطقه ای بین کشورهای حوزه شمال و جنوب خلیج فارس/ دعوت از نخست وزیر کویت برای سفر به ایران امیرعبداللهیان در دیدار با نخست وزیر کویت ضمن تبریک انتخاب مجدد احمد نواف الاحمد الصباح به عنوان نخست وزیر کویت و تشکیل کابینه جدید، برای دولت و ملت کویت  آرزوی موفقیت کرد و روابط ایران و کویت را تاریخی خواند و افزود: در دولت دکتر رییسی توسعه روابط با همسایگان یک اولویت اساسی است و ما تحقق اهداف این اولویت را با جدیت ادامه خواهیم داد، چرا که معتقدیم همسایگان ما خاصه همسایگان حوزه خلیج فارس ظرفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراودات ایران و کویت در دولت سیزدهم؛ از اعزام سفیر به تهران تا سفر امیرعبداللهیان

مراودات ایران و کویت در دولت سیزدهم؛ از اعزام سفیر به تهران تا سفر امیرعبداللهیان