مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 16:052023-06-28سياسي

حجاب اختیاری از نگاه شهید بهشتی چه معنایی دارد؟


شهید بهشتی با نگاهی روشنفکرانه به مساله حجاب، انتخاب نوع پوشش فرزندان را در اختیار خود آن ها گذاشته بودند و تنها توصیه ایشان رعایت حد و حدود مجاز شرعی مطابق با دستورات الهی بود.

- گروه زندگی- نفیسه خانلری- این روزها که با مساله مهمی به نام حجاب و بحث اجباری یا اختیاری بودن آن مواجه هستیم، بسیاری از مردم با سطح اعتقادی مختلف بسیار کنجکاوانه درجست و جوی نظرات افراد فرهیخته و صاحب نظری همچون شهید بهشتی هستند.

حتی آن هایی که حجاب اختیاری را مطالبه می کنند نیز لابه لای صحبت های این افراد، دنبال روزنه ای برای تحقق مطالبه خود می گردند، بنابراین لازم دیدیم به بهانه سالروز شهادت آیت الله بهشتی، به سراغ ملوک السادات ؛ فرزند ارشد این شهید بزرگوار برویم و بحث حجاب را از دیدگاه روحانی برجسته و روشنفکر دوران انقلاب مورد بررسی قرار دهیم.

  ملوک السادات بهشتی دختر ارشد دکتر بهشتی منش منعطفانه اما اثرگذار شهیدبهشتی در بحث حجاب سبک زندگی دکتربهشتی پر از درس هایی لطیف و آموزنده است که قطعا هر شنونده ای را به وجد می آورد.

به طورمثال ایشان در امور مختلف زندگی، آزادی عمل بسیاری به فرزندان شان می داده اند و حتی در بحث حجاب نیز اجباری برای آن ها قائل نمی شده اند اما این حجاب اختیاری به معنای شکستن حد و حدود شرعی نبوده و انتخاب نوع پوشش باید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب اختیاری از نگاه شهید بهشتی چه معنایی دارد؟

حجاب اختیاری از نگاه شهید بهشتی چه معنایی دارد؟