مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-22بين الملل

سوئد در کابوس دومینوی اخراج سفرا


سوئدی که پیش تر در سوئد، به قرآن توهین کرده و اقدام به آتش زدن آن کرده بود، برای بار دوم در مقابل سفارت عراق و تحت حمایت پلیس به قرآن کریم اهانت و پرچم عراق را نیز لگدمال کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایران نوشت: روز پنجشنبه، شهروند عراقی ـ سوئدی که پیش تر در روز عید قربان در استکهلم پایتخت سوئد، به قرآن توهین کرده و اقدام به آتش زدن آن کرده بود، برای بار دوم نیز با دریافت مجوز و چراغ سبز پلیس این کشور، در مقابل سفارت عراق و تحت حمایت پلیس به قرآن کریم اهانت و پرچم عراق را نیز لگدمال کرد تا روابط بین دو کشور درگیر بحرانی جدی شود.

گزارش ها نیز حاکی است، مردم مسلمان ساکن سوئد با تجمع در مخالفت این عمل با سر دادن شعارهای لااله الا الله و محمد رسول الله به این اقدام پاسخ داده و نفرت خود را ابراز کردند.

این موضوع نه تنها در عراق بلکه در تمام جهان اسلام موجب خشم و انزجار مسلمانان شد.

واکنش ها در عراق از آنجا که فرد هتاک دارای اصالت عراقی است، واکنش های متعددی را به طور ویژه در جامعه و بین مقامات عراقی برانگیخته است.

در همین رابطه محمد شیاع السودانی در پایان نشست اضطراری در رابطه با این موضوع، دستور اخراج سفیر سوئد از بغداد و همچنین بازگشت کاردار سفارت عراق در استکهلم را صادر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد در کابوس دومینوی اخراج سفرا

سوئد در کابوس دومینوی اخراج سفرا