مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 12:002023-07-20سياسي

تقوا انسان را در مسیر تبعیت از رضوان الهی قرار می دهد


حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: اگر کسی در مقابل تهدیدهای دشمنان بترسد و پا پس بکشد و دعوت امام را اجابت نکند، بداند که تقوا نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی (ره)، خاطرنشان ساخت: برخی از آیات نورانی قرآن کریم با این که مربوط به صحنه های دیگری است، در روایات اهل بیت علیهم السلام تأویل آن ناظر به کربلا و تطبیق به واقعه عاشورا شده است.

وی با اشاره به این که اباعبدالله الحسین علیه السلام در واقعه عاشورا برخی از آیات نورانی قرآن کریم را بیشتر از دیگر آیات تلاوت می نمودند، اظهار داشت: در روایات اسلامی تاکید شده که انسان واقعه عاشورا را باید با این آیات بفهمد؛ چرا که این آیات نورانی پرده از حقیقت عاشورا بر می دارند.

میرباقری در ادامه ضمن اشاره به آیات 178 و 179 سوره آل عمران وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِینٌ ، مَا کَانَ اللَّهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَی مَا أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتَّی یَمِیزَ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیِّبِ ….


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقوا انسان را در مسیر تبعیت از رضوان الهی قرار می دهد

تقوا انسان را در مسیر تبعیت از رضوان الهی قرار می دهد