مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 21:102023-06-28اجتماعي

مهمترین عوامل کاهش دهنده استرس و اضطراب کنکور کدام است؟


عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مهمترین عوامل کاهش دهنده استرس و اضطراب کنکور را بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، آزمون کنکور از همان زمانی که به وجود آمد، به یک دغدغه بزرگ و شاید بزرگترین دغدغه مرحله تحصیلی تبدیل شد، اما میزان این دغدغه برای تعدادی بزرگتر از سایرین بوده و هست، و هرکسی آن را به شکلی برای خود تعریف می کند.

یکی از دشواری های کنکور هم به نحوه برگزاری آن برمی گردد، چرا که دانش آموزان تا پایان آخرین سال تحصیلی خود در مدرسه، امتحانات را یکی یکی و با سبک دیگری پشت سر گذاشته اند، اما برای کنکور باید در طول یک سال چندین کتاب و درس را با هم به طور متعادل مطالعه کنند.

ایجاد تعادل و حتی سبک و سنگین کردن دروس و اینکه کدام یک مهمترند، پیچ و خم های گوناگون، خستگی های راه، نا امیدی ها، استرس ها و ترس از اینکه مبادا پذیرفته نشوم، همگی دست به دست هم می دهند تا این مرحله برای کنکوری به یک غول بزرگ تبدیل شود.

اما نباید فراموش کرد که این شرایط برای همه یکسان است و افراد موفق آن هایی هستند که به اصطلاح قلق کار دستشان آمده و با تکنیک های موثر، این مسیر را با موفقیت طی می کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فیروزآباد اظهار داشت: کنکور سراسری که در کشور ما به یک رقابت جد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین عوامل کاهش دهنده استرس و اضطراب کنکور کدام است؟

مهمترین عوامل کاهش دهنده استرس و اضطراب کنکور کدام است؟