مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 01:302023-06-29حوادث

شناسایی گونه نادر گروه خونی در بوشهر


مدیر کل انتقال خون استان بوشهرگفت: گروه خونی بسیار نادر و کمیاب کِلنول KELL NULL با استفاده از دستگاه سرولوژی مستقر در انتقال خون بوشهر شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا باستین پنپنجشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون سه گروه خونی شامل گروه خونی O بمبیی که از جمله گروه های خونی نادر که در استان بوشهر تاکنون پنچ تا 6 نفر شناسایی شده اند، گروه خونی RH نول که ازجمله گروه های خونی بسیار نادر و طلایی است و گروه خونی بسیار نادر کِلنول KELL NULL شناسایی شده است.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر افزود: این گروه خونی بسیار نادر و کمیاب کِلنول KELL NULL با استفاده از دستگاه سرولوژی مستقر در انتقال خون بوشهر شناسایی شده است.

وی پیرامون نحو شناسایی این گروه خونی گفت: با بستری شدن زنی در بیمارستان و نیاز به تزریق خون، خون های تزریق شده با بدن فرد بیمار سازگار نبود که پس از انجام آزمایش خون این گروه خونی بسیار نادر که به عنوان گروه های خون طلایی شناخته می شوند شناسایی شد.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل نداشتن دستگاه سرولوژی برای تشخیص این موارد، افراد باید به استان های دیگر مراجعه می کردند اظهار کرد: با افزایش گروه های خونی نادر با همکاری سازمان انتقال خون ایران، معاونت فنی و فناوری ها و مسئول سرولوژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی گونه نادر گروه خونی در بوشهر

شناسایی گونه نادر گروه خونی در بوشهر