مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-13بين الملل

روسیه و جزایر سه گانه؛ خنجری از پشت


اگر روسیه قبل از آغاز جنگ اوکراین چنین موضعی در قبال جزایر سه گانه خلیج فارس اتخاذ می کرد، موضعش نهایتا با اعتراض وزارت خارجه ایران مواجه می شد.

- اما الان نه فقط موضعی علیه ایران، بلکه موضعی خلاف انتظار اتخاذ کرده است.

   عصر ایران؛ هومان دوراندیش - حمایت روسیه از موضع امارات در قبال جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، با واکنش وزارت خارجه ایران مواجه شده و حتی سفیر روسیه نیز به وزارت خارجه احضار شده است.

  چنین موضعی را چند ماه قبل، دولت چین هم اتخاذ کرد و به نظر می رسد چین و روسیه به هیچ وجه نمی خواهند رضایت جمهوری اسلامی ایران را به بهای از دست دادن رضایت کشورهای عربی منطقه خلیج فارس بدست آورند.

  روسیه که این روزها مدام از اصطلاح خنجر زدن از پشت استفاده می کند، خودش هم در میانه جنگ اوکراین، با موضعی که علیه تمامیت ارضی ایران گرفت، نشان داد که در خنجر زدن از پشت تبحر دارد!    در یکی دو هفته اخیر ابتدا پوتین شورش گروه واگنر را خنجری از پشت نامید و سپس یکی از مقامات سیاست خارجی روسیه، موافقت ترکیه با بازگشت پنج فرمانده گردان آزوف به اوکراین را با چنان تعبیری توصیف کرد.

  در واقع روس ها در بحبوحه جنگ اوکراین انتظار نداشتند گروه واگنر و همین طور ترکیه اردوغان که سیاست متوازنی را در قبال آمریکا و روسیه دنبال می کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه و جزایر سه گانه؛ خنجری از پشت

روسیه و جزایر سه گانه؛ خنجری از پشت