مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-11بين الملل

مرگ بیش از 60 هزار نفر در اروپا بر اثر گرما در تابستان گذشته


بر اساس آخرین گزارش دو موسسه فرانسوی و اسپانیایی در تابستان سال گذشته میلادی (2022) بیش از 60 هزار نفر در اروپا بر اثر گرما جان خود را از دست داده اند.

- بر اساس آخرین گزارش دو موسسه فرانسوی و اسپانیایی در تابستان سال گذشته میلادی (2022) بیش از 60 هزار نفر در اروپا بر اثر گرما جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، نشریه نیچر مدیسن در گزارشی با اشاره به این موضوع خواستار تلاش مضاعف برای مقابله با امواج گرمای پیش رو شده است.

برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان موسسه فرانسوی تحقیقات سلامت و موسسه سلامت جهانی بارسلون نشان می دهد که بدون واکنش موثر، این قاره تا سال 2030 میلادی با بیش از 68 هزار مرگ مازاد ناشی از گرما در تابستان و بیش از 94 هزار مرگ تا سال 2040 میلادی مواجه خواهد شد.

تابستان سال گذشته میلادی گرم ترین تابستان ثبت شده در اروپا بود که با موج گرمای بی سابقه رکورد دما، خشکسالی و آتش سوزی جنگل ها را شکست.

کارشناسان داده های دمای هوا و مرگ و میر ناشی از آن را برای دوره زمانی 2015-2020 در 823 منطقه از 35 کشور اروپایی با جمعیتی بالغ بر 543 میلیون نفر، تجزیه و تحلیل کردند.

سپس آنها توانستند مدل های اﭘﻴﺪﻣﻴﻮﻟﻮژﻳک برای پیش بینی مرگ و میر ناشی از گرما را برای هر منطقه و هر هفته از تابستان سال گذشته ایجاد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ بیش از 60 هزار نفر در اروپا بر اثر گرما در تابستان گذشته

مرگ بیش از 60 هزار نفر در اروپا بر اثر گرما در تابستان گذشته