مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 16:152023-07-03اقتصادي

ثبت جهانی سیر همدان به رونق گردشگری کشاورزی کمک می کند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ثبت جهانی سیر همدان به رونق گردشگری کشاورزی در استان کمک شایانی می کند.

- محسن معصوم علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان با بیان اینکه سیر همدان در سال 96 به ثبت ملی رسید اظهار کرد: بعد از ثبت ملی از همان سال تلاش شد این محصول به صورت جهانی ثبت شود.

وی با بیان اینکه خاک خوب همدان و رشد این محصول در آن، باعث ارزشمندی و کیفیت بالای آن شده است تصریح کرد: ارزش غذایی سیر به عنوان یک محصول استراتژیک، درمانی و خوراکی بالاست، بنابراین باید بحث جهانی شدن آن با قوت پبگیری می شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه سیر همدان از با کیفیت ترین سیرهای جهان است گفت: طی دو سال اخیر ثبت جهانی سیر پیگیری شد تا اینکه امسال این مهم محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه برای شناساندن این محصول هم در داخل و هم در خارج از کشور نیاز به برگزاری جشنواره است افزود: زمان برگزاری جشنواره از سال های قبل دو روزه بود که امسال نیز این برنامه در روستای سولان برگزار می شود.

معصوم علیزاده با تاکید بر اینکه معرفی سیر همدان هم جاذبه گردشگری است و هم تبلیغ گردشگری کشاورزی عنوان کرد: جای خالی گردشگری کشاورزی در استان احساس می شود که سعی بر این است با برگزاری جشنواره ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی سیر همدان به رونق گردشگری کشاورزی کمک می کند

ثبت جهانی سیر همدان به رونق گردشگری کشاورزی کمک می کند