مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-09سياسي

هویت زدایی هدف اصلی استعمار است


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام همت استعمار این بوده که از فرهنگ یعنی هویتمان جدا شویم و بعد از اینکه به جامعه بی هویت تبدیل شدیم هر بلایی بر سرمان بیارود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح یک شنبه در دیدار با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور اظهارکرد: فعالیت این مجموعه فعالیتی پرارزش چه در حوزه کتاب و چه در حوزه اسناد است.

وی تصریح کرد: ارزش بشر به انسان بودنش بوده که بتواند آن را حفظ کند و انسان بودن او به فرهنگش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ جامعه اسلامی خودمان را در طول 1400 سال که از عمر آن می گذرد از آثارش می شناسیم، افزود: البته این آثار اکثرش به غارت رفته است.

عبادی ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی در حقیقت آفتی برای فرهنگ مکتوب ما بوده که باز در میان این آفت ها دوره سلطه انگلیس و دست نشانده اش مانند رضا خان پلید و بی سواد بدترین بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اسناد و کتب قدیمی و باارزش کشورمان توسط بیگانگان و دست نشاندهایشان به اروپا انتقال یافته است، یادآور شد: بدتر از این دزدی این بود که در افکار عمومی وجود این کتب را بی ارزش جلوه می دادند و بسیاری از حوزه ها را بستند و علما را کشتند و ساکت ساختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویت زدایی هدف اصلی استعمار است

هویت زدایی هدف اصلی استعمار است