مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 17:252023-07-01سياسي

بندر بزرگ خلیج فارس در خوزستان ساخته می شود


بر اساس برنامه ریزی ها، فاز اول بندر بزرگ خلیج فارس از محل اعتبارات ملی تا سال 1404 احداث می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، فاز اول بندر بزرگ خلیج فارس از محل اعتبارات ملی تا سال 1404 احداث می شود.

وی در ادامه بیان کرد: برابر با دستور معاون اول رییس جمهور، مکان احداث این بندر باید هر چه زودتر با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به تحولات اقتصادی در منطقه و رشد روز افزون سرمایه گذاری ها در کشورهای حوزه خلیج فارس، باید به سمت افزایش توان عملیاتی و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و بهره گیری از شاخص های مهم جغرافیایی و اقتصادی آن برای کسب سهم بیشتر از بازارهای تجاری منطقه پیش برویم.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در رشد تجارت جهانی تاکید کرد: کشورهای قطر، کویت و عراق در زمینه توسعه بنادر خود و به طور خاص در حمل کانتینری کالا، پروژه های مهمی را اجرا کرده اند.

حسینی محراب با بیان اینکه احداث بندر بزرگ خلیج فارس از جمله مصوبات سفر دوم رییس جمهور به خوزستان بوده است، گفت: این پروژه می تواند در توسعه تجارت خارجی کشور نقش مهمی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر بزرگ خلیج فارس در خوزستان ساخته می شود

بندر بزرگ خلیج فارس در خوزستان ساخته می شود