مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:142023-07-10سياسي

رتبه سوم ایران در تولید موشک های دریاپایه در جهان


فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک های دریاپایه و کروز دریایی در رتبه سوم دنیا قرار دارد که این نشان دهنده پیشرفت ما در این صنایع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران در افتتاحیه پیش رویداد عصر امید صنایع و خدمات دریایی که در دانشگاه آزاد بوشهر برگزار شد، گفت: استان بوشهر هم در بُعد نظامی و هم در بُعد اقتصادی در کشور ویژه است؛ زیرا 94 درصد صادرات نفت و 74 درصد پتروشیمی از بوشهر رقم می خورد و در بحث خرما و شیلات در کشور رکورددار است؛ همچنین بیشترین مرز آبی را با خلیج فارس دارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران همه ویژه هستند، اما مردم خونگرم استان بوشهر مبارزه با هر دو استعمار را در تاریخ خود دارند، افزود: نقش دریا در اقتصاد، نقشی ویژه و بنیادین است؛ 40 درصد جمعیت دنیا در سواحل زندگی می کنند و در اقتصاد دنیا برابر آماری که وجود دارد در حد 19 هزار میلیارد دلار نقش دارد که بنا بر پیش بینی های انجام شده، این عدد دو برابر خواهد شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: دریا با توجه به ظرفیت هایی که دارد، نقشی ویژه در ثبات اقتصاد کشور دارد؛ هم در بخش حمل و نقل دریایی، هم شیلات، هم تعمیرات دریایی، هم سازه های دریایی؛ همچنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه سوم ایران در تولید موشک های دریاپایه در جهان

رتبه سوم ایران در تولید موشک های دریاپایه در جهان