مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:302023-06-28اجتماعي

مصلحین و حکمین قرآنی 4 هزار پرونده را به مصالحه ختم کردند


معاون دادگستری کل استان کرمان گفت: در سال گذشته 7 هزار و 374 پرونده به مصلحین و حکمین قرآنی ارجاع شده که 3 هزار و 994 پرونده منجر به سازش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جمع خبرنگاران به اجرای الگوی مصلحین و حکمین قرآنی با استفاده از ظرفیت گروه های مرجع، سران ایل و طایفه، منتخبین صنف و محیط کار، ریش سفیدان و عشیره و معتمدین محله اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هفت هزار و 374 پرونده به مصلحین و حکمین قرآنی ارجاع شده که سه هزار و 994 پرونده منجر به سازش شده است.

سید مهدی قویدل تعداد کل مصلحین آموزش دیده در استان کرمان را 6 هزار و 809 نفر دانست و افزود: تعداد مصلحین آموزش دیده در سال 1401 بالغ بر یک هزار و 97 نفر بوده است.

اهمیت الگوی مصلحین و حکمین قرآنی وی بیان کرد: در راستای الگوی مصلحین و حکمین قرآنی، استقرار میز خدمت مصلحین و حکمین قرآنی در مراسم نماز جمعه در مصلی کرمان به صورت هر هفته و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و خانواده و کیفری به صورت رایگان و حضور قضات در مساجد کل استان کرمان به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: در سال گذشته 117 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان های استان کرمان با 843 مصوبه برگزار شده است و در مرکز استان نیز هفت جلسه شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصلحین و حکمین قرآنی 4 هزار پرونده را به مصالحه ختم کردند

مصلحین و حکمین قرآنی 4 هزار پرونده را به مصالحه ختم کردند