مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:252023-07-11اقتصادي

برداشت پاپایا از مزرعه ای استوایی در شمال شرق کشور


ایجاد گلخانه پاپایا در محل مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) خراسان شمالی، کاری تحقیقاتی و تجاری بوده که از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون به مرحله تولید رسیده است.

- ایسنا/خراسان شمالی ایجاد گلخانه پاپایا در محل مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) خراسان شمالی، کاری تحقیقاتی و تجاری بوده که از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون به مرحله تولید رسیده است.

سید زبیر حسینی که چندسالی است ایجاد یک گلخانه استوایی را در مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع) در دستور کار قرار داده با سرمایه گذاری 18 میلیارد تومان وارد این وادی شده و بعد از مهیا شدن فضای گلخانه ای از تیرماه سال گذشته اقدام به انتقال نهال های پاپایا به این فضا کرده است.

حسینی در گفت و گو با ایسنا، می گوید: بذرهای نهال درخت پاپایا را از کشور مکزیک، وارد و نهال های این گونه گیاهی را در گلخانه تهران تولید کردیم و از تیرماه سال گذشته نهال های این درخت وارد گلخانه شد.

وی مساحت این گلخانه را 7 هزار متر مربع اعلام می کند که در آن 1100 اصله نهال کشت شد.

پاپایا یا خربزه درختی، میوه ای است که در آب و هوای گرمسیری و یا نیمه گرمسیری رشد می کند؛ این گونه گیاهی در منطقه جنوب شرق ایران و در منطقه سرباز به عمل می آید اما حالا با آب و هوا و اقلیمی متفاوت در شمال شرق کشور این محصول برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت پاپایا از مزرعه ای استوایی در شمال شرق کشور

برداشت پاپایا از مزرعه ای استوایی در شمال شرق کشور