مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 16:152023-06-23بين الملل

ایجاد سازوکاری مشترک با حضور کشورهای حوزه خلیج فارس، لازم است


ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.

- وزیر امور خارجه گفت: ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پست اینستاگرام خود عنوان کرد: با نگاه به اهمیت همسایگان در سیاست خارجی کشور و در راستای تقویت سیاست همسایگی دولت سیزدهم، کوتاه زمانی پس از میزبانی از وزیر خارجه عربستان سعودی و گفتگوهای مفید انجام شده در تهران، عازم 4 کشور قطر، عمان، کویت و امارات در حوزه جنوبی خلیج فارس شدم.

گفت وگو با مقامات عالیرتبه و همتایانم در این کشورها بسیار مثبت، سازنده و برای همگان در دو سوی شمال و جنوب پهنه آبی راهبردی خلیج فارس امیدآفرین بود و نویدبخش فردایی بهتر، امن تر و شکوفاتر برای مردمانی که پیوندهای مودّت و محبّت و خویشاوندی میان آنان ریشه دار و عمیق است.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.

بدین منظور با استقبال از ابتکار دبیرکل سازمان ملل مبنی بر نشست وزرای خارجه منطقه در نیویورک ، ایده تشکیل مجمع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سازوکاری مشترک با حضور کشورهای حوزه خلیج فارس، لازم است

ایجاد سازوکاری مشترک با حضور کشورهای حوزه خلیج فارس، لازم است