مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:502023-06-26بين الملل

بررسی توافقات انجام شده در جریان سفر رییسی به دمشق


سفیر کشورمان در سوریه با نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

- سفیر کشورمان در سوریه با نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت رسمی نخست وزیری سوریه، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم تقویت همکاری ها در زمینه فراورده های نفتی و برق و پیگیری تمام توافقات انجام شده در جریان سفر سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به سوریه و دیدار با بشار اسد، رییس جمهور این کشور تاکید کردند.

در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، بانکی، علوم، تکنولوژی، بهداشت و همچنین گسترش روابط اقتصادی و تبادلات تجاری با ارز داخلی و ایجاد کانال های مالی و تنوع پروژه های سرمایه گذاری مشترک تاکید شد.

نخست وزیر سوریه در این دیدار بر حمایت از بخش های اشتغال در دو کشور و تقویت همکاری و سرمایه گذاری از طریق تاسیس شرکت ها در راستای بهبود اوضاع اقتصادی در سایه تحریم ها تاکید کرد و گفت: زمینه برای افزایش حجم مبادلات تجاری و افتتاح بازارها از طریق تسهیل مشکلات و موانع گمرکی ایجاد شده است.

از سوی دیگر، حسین اکبری، سفیر کشورمان در دمشق بر تداوم حمایت های ایران از سوریه به ویژه در زمینه اقتصادی به منظور مقابله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی توافقات انجام شده در جریان سفر رییسی به دمشق

بررسی توافقات انجام شده در جریان سفر رییسی به دمشق