مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 00:112023-07-09سياسي

امام، زنان و تاکید بر دخالت آنها در سیاست و اجتماع


از شاخصه های اصلی تصمیم گیری های امام نسبت به دیگر مراجع و روحانیون بلند پایه در دوره های مختلف، حساسیت ایشان نسبت به مسائل مختلف با توجه به شرایط زمان و مکان است که این موضوع نشان دهنده انعطاف پذیری شان با توجه به شرایط جدید است.

- در دوران حیات سیاسی ـ اجتماعی ایشان، مبیّن آن است که متناسب با تحولات زمان و مکان و متأثر از شرایط و بستر سیاسی ـ اجتماعی دوران مورد مطالعه، در دیدگاههای ایشان نسبت به فعالیت زنان همچون بسیاری موضوعات دیگر تحول قابل ملاحظه پدید آمده است.

به عبارتی با مطالعه متون (نوشتار، گفتار و کردار) امام در چهارچوب بستر سیاسی ـ اجتماعی می توان به تحول دیدگاه امام در قبال زنان و فعالیت های آنان پی برد.

یکی از ممیزات اصلی امام خمینی نسبت به مراجع و روحانیون بلند پایه مطرح این دوران و دوره های قبل و شاید بعدی، حساسیت ایشان به مسائل زمان و مکان، و توجه به شرایط جدید پدید آمده، با توجه جدی به اصول بنیادین اسلام و حرکت در همین چهارچوب بود.

به عبارتی انعطاف پذیری ایشان در قبال شرایط جدید در قالب و چهارچوب حفظ اصول اساسی اسلام بود، که نظرات در مورد زنان و فعالیت اجتماعی آنان نیز مستثنا نمی شد.

با پذیرش این مسأله که برای تحلیل گفتمان کلام امام ناگزیر از آنیم که روابط میان نوشتار و گفتار (متون) ایشان را با فضای تاریخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام، زنان و تاکید بر دخالت آنها در سیاست و اجتماع

امام، زنان و تاکید بر دخالت آنها در سیاست و اجتماع