مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-09اقتصادي

بحران نگهداری پلاسما با راه اندازی سردخانه اراک برطرف می شود


پلاسما تا سه سال قابلیت نگهداری و تا هشت سال سالم می ماند و با بهره برداری از سردخانه 60 هزار لیتری اراک مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی جمالی صبح یکشنبه در آیین کلنگ زنی اولین سردخانه استراتژیک پلاسمای غرب و جنوب غربی کشور در اراک گفت: در حال حاضر یک سوم پلاسما در مراکز درمانی استفاده می شود و حدود دو سوم آن به دلیل نبود سردخانه شاید دور ریخته می شود در حالی که قابلیت تبدیل به داروهای مشتق از پلاسما را دارد.

جمالی اظهار کرد: متأسفانه الان پلاسما که مثل طلاست در خارج از کشور به فراورده های دارویی تبدیل می شود و یکی از معضلات ما نگهداری پلاسما در دمای پایین تر از منهای 25 درجه سانتی گراد است چراکه الان سردخانه های کشور بسیار ظرفیت پایینی دارند.

وی ادامه داد: پلاسما تا سه سال قابلیت نگهداری خواهد داشت و در دمای منهای 25 درجه سانتی گراد تا هشت سال سالم می ماند اما تاکنون برای حفظ این سرمایه ملی بحران داشتیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ظرفیت سردخانه پلاسمای تهران هشت هزار لیتر است اما با بهره برداری از سردخانه 60 هزار لیتری اراک مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران نگهداری پلاسما با راه اندازی سردخانه اراک برطرف می شود

بحران نگهداری پلاسما با راه اندازی سردخانه اراک برطرف می شود