مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 14:052023-07-01اقتصادي

اطلس سرمایه گذاری رفسنجان تهیه می شود


اطلس سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان تهیه می شود و به کمک و جهت دهی این اطلس، سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن را پیش می بریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، فرماندار رفسنجان امروز در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت در سرچشمه با نگاهی به آمار و ارقام در صنعت و کشاورزی اظهار داشت: در کشاورزی سیاست های اشتباهی داریم،  به دلیل اهمیت خودکفایی در تولید گندم، 27 میلیاد متر مکعب آب مصرف می شود و 15 میلیون تن گندم مصرف کشور است.

حسین رضایی توضیح داد: در حال حاضر میانگین تولید گندم در کشور 3 تن در هکتار بوده و میانگین تولید هندوانه 30 تن است که 4 میلیارد متر مکعب برای آن آب مصرف می شود که می توانیم به دنیا بفروشیم و حدود 15 میلیون تن گندم در ازای آن بگیریم و حدود 23 میلیارد متر مکعب آب صرفه جویی می شود.

رضایی تصریح کرد: این عدد برای کشوری که آب های تجدیدپذیر آن حدود 70 تا 80 میلیارد متر مکعب بیشتر نیست، عدد بسیار بزرگی ست و ما قبول داریم در کشاورزی بعضی سیاست ها اشتباه است.

وی به سهم اشتغال در کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت و اظهار داشت: سهم اشتغال استان کرمان در کشارزی حدود 38 درصد است در حالی که میانگین کشوری 16 درصد است و نشان می دهد استان کرمان استانی کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس سرمایه گذاری رفسنجان تهیه می شود

اطلس سرمایه گذاری رفسنجان تهیه می شود