مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:012023-07-08حوادث

قلاده های باز، آژیر ابتلا به هاری را در خراسان جنوبی به صدا در آورد


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هشت دی 1400 در اثر حمله یک قلاده سگ بلا صاحب، کودک 5 ساله ای در روستای امیرآباد بیرجند جان خود را از دست داد و خاطر بسیار تلخی را برای مردم بیرجند و به ویژه اهالی روستای امیرآباد را رقم زد ولی این ماجرا اولین و آخرین حادثه سگ گزیدگی در خراسان جنوبی نبود.

17 اردیبهشت امسال نیز رسانه ها اعلام کردند که در روستای حسین آباد سادات بیرجند یک دختر 6 ساله از ناحیه صورت و دست، پسر چهار ساله از ناحیه دست و سر همچنین پسر 11 ساله از ناحیه پا دچار گاز گرفتگی توسط یک سگ بلا صاحب شدند.

آخرین خبرها در مورد حیوان گزیدگی ها در خراسان جنوبی به 6 تیرماه امسال آن به نقل از محمد شفاهی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی برمی گردد.

ابتلای 11 مورد حیوان مبتلا به هاری براساس آماری که وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 مورد حیوان گزیدگی در استان گزارش شده که از این تعداد بیماری هاری 11 حیوان مثبت بوده است.

وی افزود: امسال فوت انسان بر اثر هاری در استان نداشتیم ولی سال گذشته یک نفر به خاطر ابتلا به هاری جان خود را از دست داد.

وی درباره افزایش بیماری هاری در خراسان جنوبی هشدار داد و گفت: سال 1400 هیچ موردی از این بیماری نداشتیم ولی سال گذشته 12 مورد شناسایی شد و امسال که سه ماه از آن گذشته، 11 مورد مثبت داشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلاده های باز، آژیر ابتلا به هاری را در خراسان جنوبی به صدا در آورد

قلاده های باز، آژیر ابتلا به هاری را در خراسان جنوبی به صدا در آورد