مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-17پزشكي

انتقاد «مرندی» از عدم نصب برچسب روی محصولات تراریخته


برچسب تراریخته بودن ماده غذایی باید روی جلد محصولات درج شود تا مصرف کننده از موضوع مطلع باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی در برنامه روزنه رادیو گفت وگو درباره توجه ویژه سازمان غذا و دارو به محصولات تراریخته توضیح داد: هنوز در سطح دنیا ابهامات زیادی درباره محصولات تراریخته وجود دارد و زمان هنوز اجازه نداده که همه جزییات تغییرات ژنتیکی که در گیاه صورت می گیرد مشخص شود.

وی افزود: موافقان تراریخته بیشتر صاحبان این صنعت و تولیدکنندگان این محصولات هستند و استدلال آنها هم عمدتاً مسائل مادی است اما در مجموع هنوز محافل قابل اتکا و محافل علمی در داخل کشور استفاده از این محصولات را به صلاح نمی دانند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: حدأقل کاری که می توان انجام داد این است که برچسب تراریخته بودن ماده غذایی روی جلد محصولات درج شود تا مصرف کننده از موضوع مطلع باشد چون انسان حق دارد بداند که چه چیزی می خورد.

مرندی در رادیو گفت وگو تصریح کرد: بهتر بود که این برچسب روی محصولات خواناتر و محتویات محصول اعم از میزان پروتیین و قند و چربی ماده غذایی معلوم بود اما به دلیل کمبود نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، این مسئله کمرنگ تر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد «مرندی» از عدم نصب برچسب روی محصولات تراریخته

انتقاد «مرندی» از عدم نصب برچسب روی محصولات تراریخته