مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-13سياسي

جشن مباهله در سراسر استان همدان برگزار می شود


در شهرستان همدان جشن مباهله به همت ستاد مردمی غدیر استان امروز پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 18 تا 20 در میدان امام خمینی این شهر برگزار می شود.

- حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید بزرگ مباهله اظهار کرد: یکی از اعیاد بزرگ امت اسلام عید مباهله است و حقانیت شریعت اسلام در مقابل سایر ادیان خصوصاً نقش و جایگاه ویژه امیرالمومنین علی (ع) در این رخداد بزرگ تاریخی را نشان می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: بعد از فتح مکه پیغمبر نامه های متعددی به شهرهای مختلف نوشتند و آن ها را به اسلام دعوت کردند که یکی از گروه هایی که مقاومت کرد مسیحیت نجران بودند که البته بعد از آن با پیغمبر مذاکراتی داشتند و حقانیت اسلام را نپذیرفتند اینجا بود که پیغمبر در واقع پیشنهاد مباهله را دادند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه پیامبر اسلام فرمودند ما مباهله کنیم و هر شریعت و دینی که به حق و رهبر هر دینی که به حق است بماند و دیگری نابود شود، گفت: گروه نجران آن پیشنهاد را از سوی پیامبر پذیرفتند که در روز مباهله دیدند که پیامبر اکرم با خانواده خود و عزیزترین افراد شامل علی بن ابیطالب، حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وارد شدند که آنجا بود که رهبر مسیحیان نجران گفت من می بینم که اگر اینها دست به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن مباهله در سراسر استان همدان برگزار می شود

جشن مباهله در سراسر استان همدان برگزار می شود