مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-07سياسي

سال گذشته 551 محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند


رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: با همت اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور و جلب رضایت اولیای دم در یک سال گذشته 551 محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، در تشریح اقدامات شوراهای حل اختلاف در رابطه با ایجاد سازش در پرونده های قصاص نفس و جلب رضایت اولیای دم در یک سال گذشته با بیان اینکه یکی از مهم ترین سیاست های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال ها در اولویت این دستگاه قضایی قرار داشته است، اظهار داشت: در این مسیر مرکز توسعه و شوراهای حل اختلاف سراسر کشور نیز از تمامی ظرفیت ها استفاده کرده ‎اند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه افزود: مردم خیرخواه کشورمان نیز در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت های مذهبی، ملی و… و با مشارکت در اجرای پویش های خاص، از جمله (پویش های به حرمت امیرالمومنین (ع) در ماه مبارک رمضان، به حرمت اباعبدالله الحسین (ع) می بخشم در ماه محرم و صفر و…) مشارکت بسیار خوب و چشمگیری داشته اند.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط اساسی ایجاد سازش جبران ضرر زیان دیده توسط مجرم است که با پذیرش خطا باید جبران مافات کند، تصریح کرد: اینکه مجرم با پذیرش خطای خود و اعتراف به آن زیان طرف مقابل را جبران کند بهترین روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال گذشته 551 محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند

سال گذشته 551 محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند