مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:302023-06-25دانش

کشورهای زیادی متقاضی ظرفیت علمی جمهوری اسلامی ایران هستند


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: کشورهای زیادی متقاضی ظرفیت علمی جمهوری اسلامی ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، وحید حدادی اصل در اجلاس دانشگاه ها و پژوهشگاه های استان قم با اشاره به فعالیت این مرکز در پنج محور ابراز داشت: در حوزه تبادل دانشجو، هم اکنون حدود 108 هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند و تقریبا به همین میزان دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور حضور دارند.

وی مرکز بین الملل وزارت علوم را متولی توسعه زبان فارسی دانست و اظهار داشت: اعزام استاد و برگزاری کرسی های ایران شناسی و اسلام شناسی از اقدامات وزارت علوم در این حوزه است.

اداره گسترش زبان فارسی، اسلام شناسی و ایران شناسی معاونت بین الملل وزارت علوم، آماده همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی کشور در این عرصه است.

عضویت وزارت علوم در هفتاد سازمان جهانی رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم محور سوم فعالیت های این مرکز را عضویت در سازمان های بین المللی دانست و یادآور شد: وزارت علوم در هفتاد سازمان جهانی عضویت دارد اما همچنان به خوبی از توانمندی این سازمان ها استفاده نشده است و دانشگاه ها به ویژه در بخش خصوصی، می توانند از پتانسیل این سازمان ها از جمله یونسکو بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای زیادی متقاضی ظرفیت علمی جمهوری اسلامی ایران هستند

کشورهای زیادی متقاضی ظرفیت علمی جمهوری اسلامی ایران هستند