مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-20بين الملل

لغو تحریم تسلیحاتی هلند علیه ترکیه، امارات و عربستان


هلند محدودیت های تسلیحاتی اعمال شده از سال 2019 علیه ترکیه را پس از اقدام آنکارا برای حمایت از پیوستن سوئد به ناتو، لغو کرده است.

- هلند محدودیت های تسلیحاتی اعمال شده از سال 2019 علیه ترکیه را پس از اقدام آنکارا برای حمایت از پیوستن سوئد به ناتو، لغو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست آی، طی روزهای اخیر دولت هلند در نامه ای خطاب به پارلمان اعلام کرد که چارچوب محدودیت های صادرات تسلیحات خود را اصلاح می کند.

در نامه دولت هلند آمده است: این محدودیت ها که در حال حاضر در مورد ترکیه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعمال می شود، فوراً منقضی می شوند.

هلند هم مانند دیگر کشورهای اروپایی، پس از حمله ترکیه به سوریه در سال 2019، محدودیت های تسلیحاتی را برای ترکیه اعمال کرد.

در سال 2021، دولت هلند تا حدودی این محدودیت ها را کاهش داده و گفته بود که مجوز صادرات تسلیحات تنها در صورتی صادر می شود که ترکیه بتواند به طور غیر قابل انکاری نشان دهد که این سلاح ها در شمال شرقی سوریه استفاده نخواهد شد.

هلند همچنین پس از ورود امارات و عربستان سعودی به جنگ یمن، محدودیت صادرات تسلیحاتی علیه آنها اعمال کرد.

منابعی در آنکارا به میدل ایست آی گفتند که موضع هلند پس از تصمیم رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه برای ارجاع درخواست عضویت سوئد در ناتو به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو تحریم تسلیحاتی هلند علیه ترکیه، امارات و عربستان

لغو تحریم تسلیحاتی هلند علیه ترکیه، امارات و عربستان