مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-08اقتصادي

حذف معافیت های مالیاتی در برنامه هفتم


عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره حذف معافیت ها و مشوق های مالیاتی در برنامه هفتم، گفت: جلوی حذف اعتبار مالیاتی در نظر گرفته شده در قانون جهش تولید دانش بنیان را می گیریم.

- جعفری قادری در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره حذف تمام معافیت های مالیاتی در برنامه هفتم و تأثیر این اقدام در جلوگیری از تولید و داشتن اقتصادی مولد، گفت: جهت گیری دولت این است که به جای اعطای معافیت مالیاتی به مشاغل، اقدام به اعطای معافیت مالیاتی به اشخاص کند و مالیات بر مجموع درآمد افراد را در دستور کار قرار دهد، به این صورت که درآمد افراد در تمام حوزه ها از جمله صنعتی، کشاورزی و خدماتی مشمول مالیات شود.

وی بیان کرد: این بند و لایحه در صورتی درست است که سامانه ها و سیستم های رصد درآمدهای مالیاتی کاملاً دقیق باشد و تمام درآمدهای فرد را بتواند یکجا جمع کند.

اگر امکان فرارهای مالیاتی وجود داشته باشد و برخی از افراد بخشی از درآمدهایشان را پنهان کنند، باز هم این بند نمی تواند منابع مالی را برای دولت ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: مالیات بر حقوق و دستمزد با مالیات بر مجموع درآمد متفاوت است.

مالیات بر مجموع درآمد به این نگاه می کند که درآمدی که افراد دارند درآمد بر اجاره، تولید، توزیع یا فعالیت های خدماتی است و این درآمدها تا س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف معافیت های مالیاتی در برنامه هفتم

حذف معافیت های مالیاتی در برنامه هفتم