مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 18:452023-07-19بين الملل

محکومیت شدید قطع آب شهر حسکه از سوی سوریه


وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای، قطع آب آشامیدنی شهر حسکه و مناطق اطراف آن از سوی اشغالگران و مزدوران آنان را به شدت محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تداوم قطع آب آشامیدنی بیش از 2 میلیون سوری را به شدت محکوم کرد و این اقدام را به مثابه جنایت جنگی، جنایت ضد بشریت و تهدیدی خطرناک برای بهداشت عمومی در سایه افزایش دمای بی سابقه در این منطقه دانست.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مردم ما همچنان در شهر حسکه و مناطق پیرامون آن، بین سندان اشغالگران ترکیه و مزدوران تروریست آن از یک سو و چکش اشغالگران آمریکایی و گروه های جدایی طلب وابسته به آن از سوی دیگر، گرفتار شده اند.

همان هایی که همچنان مردم ما را در حسکه، مناطق اطراف آن و مناطق مسکونی در امتداد خطوط آب رسانی حدفاصل ایستگاه پمپاژ آب علوک و بخش هایی از حومه شرقی حسکه، از دسترسی به آب آشامیدنی محروم نموده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه خواستار اقدام فوری و کارآمد سازمان ملل متحد جهت پایان دادن به نقض شدید قوانین، پیمان ها و عرف بین الملل، تضمین تداوم آب رسانی به این منطقه و فراهم نمودن امکان دسترسی تیم های فنی سازمان آب وفاضلاب سوریه و سازمان های بین المللی به ایستگاه پمپاژ آب علوک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومیت شدید قطع آب شهر حسکه از سوی سوریه

محکومیت شدید قطع آب شهر حسکه از سوی سوریه