مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-01اقتصادي

چالش تعطیلی مهدکودک نوزادان برای خانواده های همدانی


درحالی که تامین مهدکودک در قانون جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفته شده است این روزها تعطیلی مهدکودک نوزادان در برخی از شهرستانهای همدان سردرگمی خانواده ها را در پی داشته است.

- خبرگزاری مهر ، استان ها: بر اساس آخرین آمارها، کل جمعیت زنان در سن کار در کشور 31 میلیون و 783 هزار نفر برآورد شده که از این جمعیت تنها حدود 3 میلیون و 681 هزار نفر دارای شغل هستند، بر این اساس نسبت اشتغال در بانوان کشور برابر 11.

6 درصد بوده است.

این روند اگرچه سهم پایین تعداد بانوان شاغل را در کشور و به تناسب آن در همدان نشان می دهد اما همین تعداد از بانوان شاغل، با مشکلاتی روبرو هستند که در شهرستان ها بیش از مراکز شهری که دسترسی به امکانات رفاهی بیشتر است، وجود دارد.

مادران شاغل همواره با دغدغه پیدا کردن و نام نویسی فرزندشان در یک مهدکودک منظم، تمیز، اصولی و استاندارد با مربیانی حرفه ای و تخصصی و اما مهربان و دلسوز روبرو هستند و در این مسیر، گاه با خاطرات تلخی نیز روبرو شده اند.

مهدهای کودک که چند سالی می شود به زیرمجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت واگذار شده اند، در این روند واگذاری با فراز و فرودهایی روبرو بوده است.

از سویی، در راستای توجه به این موضوع مهم و افزایش جمعیت کشور، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری کلی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش تعطیلی مهدکودک نوزادان برای خانواده های همدانی

چالش تعطیلی مهدکودک نوزادان برای خانواده های همدانی