مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:192023-07-12پزشكي

38 میلیون ایرانی تحت تاثیر عوارض گردوغبار قرار دارند


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر تاثیرات منفی گرد و غبار بر سلامت، گفت: 38 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت تاثیر پیامدهای ناشی از پدیده گرد و غبار در خاورمیانه قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جعفر جندقی، در نشست روز جهانی مقابله با توفان های ماسه و گرد و خاک با شعار هشدار گرد و خاک برای همه ، درباره آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار و اثرات بهداشتی آن، افزود: توفان های گرد و غبار بیش از 150 کشور در جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

45 کشور به عنوان تولیدکننده گرد و غبار هستند و حدود 2 میلیارد تن گرد و غبار در سال در اتمسفر منتشر می شود که آسیب های بسیاری به انسان وارد می کند.

وی ادامه داد: توفان های گرد و غبار می تواند موجب آلودگی هوا شود و همچنین در بهداشت خانواده، باغداری و کیفیت محصولات کشاورزی بسیار تأثیرگذار است و بنابراین کاهش آن می تواند در بهبود استفاده از زمین و آب و خاک و کاهش مشکلات اقتصادی و کاهش بیماری ها کمک کند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: گرد و غبار می تواند موجب افزایش بیماری های قلبی و عروقی، کاهش دید و تصادفات جاده ای، اختلال فعالیت های اجتماعی، افزایش مراجعات بیمارستانی و حملات آسم، مرگ و افزایش سال های از دست رفته عمر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 میلیون ایرانی تحت تاثیر عوارض گردوغبار قرار دارند

38 میلیون ایرانی تحت تاثیر عوارض گردوغبار قرار دارند