مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 17:502023-06-28اقتصادي

احیای پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است


رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان گفت: احیای مجدد پنبه و توسعه کشت آن نیازمند حمایت جدی دولت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیر یوسفی عصر چهارشنبه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی که با حضور مدیر کل پنبه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه حمایت دولت از کشت پنبه صورت نگیرد و کشاورز احساس امنیت در کشت این محصول نداشته باشد بدون شک امکان توسعه آن وجود ندارد.

وی افزود: کشاورزی نیازمند خرید تضمینی، ماشین آلات مدرن و دریافت بسته های حمایتی تشویقی است و اگر غیر از این باشد کشاورز به سمت کشت محصولی با سود بیشتر می رود.

وی افزود: در بیشتر کشورهای توسعه یافته دولت برای محصولات مهم و استراتژیک یارانه تخصیص می دهد که متأسفانه این یارانه در کشور ما فقط برای چند قلم محصول خاص پرداخت می شود.

یوسفی بیان کرد: اگر می بینید که امروز در بحث کشت شالی موفقیتی حاصل شده به دلیل وجود ماشین آلات مکانیزه در کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه روز به روز بر دغدغه های کشاورزان افزوده می شود، گفت: کشاورزی که مدام دغدغه آب، سم و پرداخت هزینه های جانبی برای به ثمر رسیدن محصول را دارد، علاقه مندی به ادامه کشت آن محصول ندارد و به دنبال کشتی می رود که سودآوری خوبی داشته باشد و پنبه نیز به همین سرنوشت دچار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است

احیای پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است