مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-10اقتصادي

اوج بار 72 هزار مگاواتی و فشار شدید به شبکه برق سراسری


هم زمان با عبور اوج بار مصرف برق از 72 هزار مگاوات، گرچه شبکه برق تحت فشار شدید قرار گرفته، اما همچنان پایدار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش دمای هوا در کشور، مصرف برق به بیشترین میزان خود رسید و از 72 هزار مگاوات عبور کرد.

اوج بار مصرف برق طی 5 روز گذشته برای چهارمین بار متوالی رکورد شکنی کرد و به بیشترین میزان خود از ابتدای تاریخ برق دار شدن ایران رسید.

*شبکه برق تحت فشار قرار دارد در این رابطه، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به شکستن پیاپی رکورد اوج مصرف برق گفت: شبکه برق هم اکنون پایدار است و کلیه نیروهای عملیاتی در آماده باش هستند، اما فشار مصرف شبکه را تحت فشار شدید قرار داده است.

*اقدامات پیشنهادی برای کاهش مصرف برق  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اقداماتی نظیر، استفاده از کولر آبی روی دور کند، تنظیم دمای کولر گازی روی 24 درجه و بیشتر، خاموش کردن وسایل برقی نظیر تلویزیون در زمانی که استفاده نمی شود، تعدیل روشنایی منزل و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در زمان اوج بار از جمله اقداماتی است که پایداری شبکه برق را تضمین می کند.

*پاداش صرفه جویی راهکاری برای انگیزه کاهش مصرف ساعات اوج بار مصرف برق مطابق اطلاعیه توانیر از ساعت 11 الی 17 هر روز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج بار 72 هزار مگاواتی و فشار شدید به شبکه برق سراسری

اوج بار 72 هزار مگاواتی و فشار شدید به شبکه برق سراسری