مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 09:352023-07-18پزشكي

«تغییرات اساسی» در یک برنامه 18 ساله / چراغ «پزشک خانواده» روشن می شود؟


پس از حدود 18 سال از آغاز طرح «پزشک خانواده» در روستاها که سعی در ایجاد سهولت و عدالت در دسترسی به خدمات سلامت داشت؛ اخیرا وزارت بهداشت و بیمه سلامت ایران خبر از ایجاد تغییر اساسی در خدمات سطح یک روستاییان، - تغییرات اساسی در یک برنامه 18 ساله / چراغ پزشک خانواده روشن می شود؟ پس از حدود 18 سال از آغاز طرح پزشک خانواده در روستاها که سعی در ایجاد سهولت و عدالت در دسترسی به خدمات سلامت داشت؛ اخیرا وزارت بهداشت و بیمه سلامت ایران خبر از ایجاد "تغییر اساسی" در خدمات سطح یک روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در سال جاری داده اند؛ تغییراتی که امید است بتواند عاملی برای تحقق کامل این رویای دیرینه نظام سلامت باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس قانون بودجه سال 1384، سازمان بیمه سلامت ایران موظف شد تا از آن زمان با صدور دفترچه بیمه سلامت برای تمام ساکنین مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر امکان بهره مندی از خدمات سلامت را در قالب برنامه پزشک خانواده و از طریق نظام ارجاع فراهم کند؛ روندی که طی 18 سال گذشته با فراز و نشیب های گوناگونی طی شده است.

این طرح با هدف سهولت دسترسی به خدمات سلامت برای ساکنین مناطق روستایی اجرا شد و پس از آن هم قرار بود به تدریج به شهرها گسترش یابد و بر همین اساس هم بعدها در استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تغییرات اساسی» در یک برنامه 18 ساله / چراغ «پزشک خانواده» روشن می شود؟

«تغییرات اساسی» در یک برنامه 18 ساله / چراغ «پزشک خانواده» روشن می شود؟