مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 09:212023-06-24سياسي

کاهش بیش از 1100 فقره پرونده از محاکم گلستان طی 4 ماه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان حیدرآسیابی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: پرونده متشکله طرح دعوی در حوزه حقوقی بیشتر مطالبات مردم از یکدیگر و طلب آنها در قالب چک و یا قراردادهای مالی است اما در حوزه کیفری متاسفانه بیشترین پرونده های تشکیل شده در حوزه سرقت و در رتبه دوم ضرب و جرح است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا با اقدامات سختگیرانه و مجازات سنگین بتوانیم وقوع سرقت را کاهش دهیم که تاکنون توانستیم نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد کاهش وقوع سرقت و کنترل سرقت را داشته و رتبه دوم را در کشور کسب نماییم.

رییس کل دادگستری گلستان در خصوص کاهش اطاله دادرسی در دادگستری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در زمان رسیدگی به پرونده ها، نیاز به استعلام های قضایی و یا کارشناسی بوده و می بایست تحقیقات قضایی از طرفین انجام شود قطعا زمان رسیدگی به پرونده ها با توجه به طرح دعوی متفاوت خواهد بود که اقتضای زمان رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری متفاوت بوده و استاندارد میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در هر شعب با توجه به سامانه کشوری متغیر است.

وی ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده ها به طور میانگین در دادسرا مدت 46 روز، در دادگاه بخش مدت 72 روز، در دادگاه کیفری 78 روز، در دادگاه حقوقی و خانواده 83 رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بیش از 1100 فقره پرونده از محاکم گلستان طی 4 ماه

کاهش بیش از 1100 فقره پرونده از محاکم گلستان طی 4 ماه