مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-09سياسي

دیپلماسی علم و فرهنگ مسیری برای تقویت روابط ایران با کشورهای جهان


دیپلماسی علمی و فرهنگی راهی مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در آیین گشایش نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه برتر و جامع این آمادگی را دارد که به شکلی فعال و اثربخش فرایند دیپلماسی علمی را در راستای تقویت صلح و توسعه پایدار تحقق بخشد.

وی افزود: برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین المللی ضروری است به تقویت تعاملات علمی، فرهنگی و تمدنی، تبادل استاد و دانشجو و تعامل فعال در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری توجه شود.

هرسیج با بیان اینکه دیپلماسی علمی و فرهنگی راهی مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان است، گفت: برگزاری نخستین کنگره دیپلماسی ملل با حضور فرهیختگان دانشگاهی و دیپلمات ها و سیاستمداران داخلی و خارجی به این فرایند کمک خواهد کرد.

رییس دانشگاه اصفهان بیان کرد: دیپلماسی علمی نوعی از انواع دیپلماسی عمومی محسوب می شود که یک ارتباط دوسویه بین علما، دانشمندان، نخبگان دانشگاهی از یک سو و سیاستمداران و دیپلمات ها از سوی دیگر برای دستیابی به اهداف ارزشمندی چون صلح و ثبات بین المللی و  حل مسائل و مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی علم و فرهنگ مسیری برای تقویت روابط ایران با کشورهای جهان

دیپلماسی علم و فرهنگ مسیری برای تقویت روابط ایران با کشورهای جهان