مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-09اقتصادي

آفت سرخرطومی بلای خانمان سوز نخلستان های جهرم


مدیر جهاد کشاورزی جهرم از شناسایی آفت سرخرطومی حنایی خرما در این شهرستان خبر داد.

- حسن زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: آفت سرخرطومی حنایی خرما در این شهرستان شناسایی و به باغ ها و نخیلات جهرم وارد شده است که آسیب جدی به درختان می زند، بنابراین نخلداران جهرمی باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی افزود: با توجه به آلودگی برخی نخیلات مناطق شهرستان به آفت سرخرطومی حنایی خرما، انتقال پاجوش و تنه جوش خرما از این منطقه به سایر مناطق ممنوع است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم اظهار کرد: سوسک سرخرطومی حنایی، آفتی فوق العاده خطرناک و خسارت آن تهدیدی بسیار جدی برای نخلستان های شهرستان جهرم است و لازم است که باغداران از هرس و زخمی کردن درختان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پرهیز از آبیاری بی رویه نخلستان ها به لحاظ بالا رفتن رطوبت لازم است، تاکید کرد: استفاده از تله های فرمونی، ردیابی، شناسایی و سوزاندن درختان آلوده، عدم انتقال پاجوش از مناطق آلوده، عدم کاشت محصولات با نیاز آبی بالا در بین نخلستان، هرس برگ، حذف تنه جوش ها و پاجوش ها در وقت مناسب، از راه های جلوگیری از این آفت است.

وی ادامه داد: زخم های ناشی از هرس برگ، جدا کردن تنه جوش و سوراخ های حاصل از فعالیت دیگر آفات، عامل مهمی در توسعه این آفت است و لازم است که زمان سم پاشی محل ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت سرخرطومی بلای خانمان سوز نخلستان های جهرم

آفت سرخرطومی بلای خانمان سوز نخلستان های جهرم