مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-19سياسي

شرکت دانشگاه دریایی خرمشهر در طرح سازمان جهانی دریانوردی


رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به طرح های بین المللی این دانشگاه، از شرکت در طرح مطالعه آب توازن کشتی ها برای سازمان جهانی دریانوردی خبر داد.

-   دکتر امیر اشتری لرکی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه خرمشهر در گذشته شاخه جنوبی دانشگاه شهید چمران بوده است.

این دانشگاه در سال 55 در ساحل اروند افتتاح شد و بعدها به خاطر جنگ تحمیلی جزو اولین نقاطی بود که مورد اصابت نیروی دشمن بعثی قرار گرفت و کاملا تخریب شد.

وی افزود: این دانشگاه در سال 72 مجددا در اهواز به عنوان یک دانشگاه جنگ زده کار خود را آغاز کرد و در سال 78 به خرمشهر بازگشت.

در نهایت در سال 81 به عنوان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مستقل شد.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: دانشگاه خرمشهر از نظر قدمت در رشته های دریایی و تربیت متخصص، دانشگاهی منحصر به فرد در منطقه و کشور است و ما خود را دانشگاه مادر در حوزه دریا می بینیم؛ می توان گفت تقریبا تمام اعضای هیات علمی دانشکده های دریایی کشور، فارغ التحصیل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هستند.

وی افزود: منطقه خرمشهر از نظر آبزی پروری و پرورش میگو و ماهی موقعیتی استثنایی دارد اما به خاطر مسائل جنگ دچار عقب ماندگی شد و به جرات می توان گفت که این عقب ماندگی جبران نشد و جای کار زیادی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت دانشگاه دریایی خرمشهر در طرح سازمان جهانی دریانوردی

شرکت دانشگاه دریایی خرمشهر در طرح سازمان جهانی دریانوردی