مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-09بين الملل

اوکراین به انفجار پل کریمه اعتراف کرد


یکی از مقام های ارشد دفاعی اوکراین در پانصدمین روز جنگ به مسئولیت حمله سال گذشته میلادی که پل کریمه را به شدت تخریب کرد، اعتراف کرد.

- یکی از مقام های ارشد دفاعی اوکراین در پانصدمین روز جنگ به مسئولیت حمله سال گذشته میلادی که پل کریمه را به شدت تخریب کرد، اعتراف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری اینسایدر، هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در پستی تلگرامی نوشت، پل تنگه کرچ که چهار سال پس از پیوستن کریمه به روسیه در 2014 افتتاح شد برای ایجاد اختلال در خطوط تامین روسیه هدف قرار گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد، شنبه 273 روز از نخستین حمله به این پل می گذرد که با هدف ایجاد شکاف و اختلال در ارسال تجهیزات و لجستیک به روس ها انجام شد.

مسئولیت اوکراین در حمله اکتبر 2022 به این پل یک راز آشکار بوده است.

پاییز گذشته میلادی نیز روزنامه نیویورک تایمز تحقیقاتی را با عنوان چطور اوکراین پل کلیدی روسیه را منفجر کرد منتشر کرد که با جزییات نشان می دهد اوکراینی ها یک کامیون پر از مواد منفجره را به روی پل فرستاده و آن را در نیمه راه منفجر کردند که باعث کشته شدن چهار تن و تخریب جدی سازه شد که در نهایت ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه آن را اقدامی تروریستی نامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین به انفجار پل کریمه اعتراف کرد

اوکراین به انفجار پل کریمه اعتراف کرد