مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 20:302023-07-12بين الملل

موضع «بلینکن» درباره تأمین هواپیماهای اف-16 برای ترکیه


وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس سران ناتو در مصاحبه ای اعلام کرد: سیاست دولت آمریکا این است که ترکیه ناوگان خود را با هواپیماهای اف-16 تقویت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی که اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آنجا برگزار شد، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان اس ان بی سی گفت: به نفع ایالات متحده و ناتو است که ترکیه هواپیماهای اف-16 در ناوگان هوایی خود داشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: این کاری است که ما در سراسر اتحادمان انجام می دهیم و مطمئن می شویم که تمامی اعضای آن از فناوری لازم برای قوی تر کردن اتحاد تا حد امکان برخوردار هستند.

بلینکن در پاسخ به سوال اینکه اختلافات دو جناح کنگره در خصوص فروش هواپیماهای اف- 16 به ترکیه را چگونه می توان حل و فصل کرد، گفت: این ها همیشه برای ما مسائل جداگانه ای بوده اند؛ روند الحاق سوئد به ناتو با پذیرش ترکیه ادامه دارد.

همچنین سیاست دولت آمریکا این است که ترکیه ناوگان خود را با هواپیماهای اف-16 تقویت کند.

آنتونی بلینکن با تاکید بر اینکه ترکیه متحد ناتو است، در این مصاحبه افزود: همکاری تمامی اعضای ناتو و داشتن این فناوری برای ترکیه مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع «بلینکن» درباره تأمین هواپیماهای اف-16 برای ترکیه

موضع «بلینکن» درباره تأمین هواپیماهای اف-16 برای ترکیه