مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 08:002023-07-13اقتصادي

35 هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری درگیر آفت و بیماری است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آفات و بیماری ها 35 هکتار از جنگل های بلوط ما را درگیر کرده است، گفت: اقدامات حفاظتی بعد از پایش مناطق آلوده بر روی عرصه های جنگلی صورت می گیرد و امسال یک هزار هکتار در سطح پنج شهرستان جنگلی محلول پاشی شده است.

- اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به طرح های آبخیزداری در استان گفت: انواع پروژه های بند های خاکی، سازه سنگی، اقدامات بیولوژیک از منابع مختلف اعتباری دریافت کرده و در شهرستان های لردگان، بروجن، شهرکرد، خانمیرزا، بن و اردل در دست اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: اقدامات آبخیزداری اعم از مکانیک، بیومکانیک و بیولوژیک در راستای سیاست های سازمانی در استان انجام می شود.

صرف 40 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری از ابتدای سال وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات طرح های آبخیزداری استان از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 40 میلیارد تومان بوده، بیان کرد: این مبلغ به صورت متعادل بین شهرستان ها و بنا بر نیاز آن ها تقسیم می شود تا فعالیت های آبخیزداری انجام شود.

احمدی با تاکید بر اینکه فعالیت های آبخیزداری در راستای جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی، جلوگیری از هدررفت آب های فصلی و کمک به سفره های زیر زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری درگیر آفت و بیماری است

35 هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری درگیر آفت و بیماری است