مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:552023-07-08سياسي

توافق ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی


روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزریر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه الجزایر، گفت: با استفاده از فرصت حضور جناب آقای وزیر و هیئت محترم همراه در تهران، مایلم قبل از هر چیزی شصت و یکمین سالگرد استقلال الجزایر را به جناب آقای وزیر، دولت و ملت الجزایر تبریک عرض کنم.

وی افزود: همچنین یاد و خاطره وزیر خارجه اسبق الجزایر را که هواپیمای وی در زمان جنگ تحمیلی توسط موشک رژیم صدام سرنگون شد، گرامی می داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در آن سال ها وزیر خارجه فعلی سفرهایی برای میانجی گری به تهران داشت.

در گفتگوهای امروز به عنوان یک خاطره یاد می کرد که وقتی برای میانجی گری ها به بغداد رفته بود، در آن زمان موشک های ایرانی مناطق نظامی عراق را هدف قرار می داد و روز بعد که به ایران آمد، اینجا زیر موشک های عراقی بود و مناطق مسکونی ایران را مورد هدف قرار می داد.

امیرعبداللهیان گفت: روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد و در سطح سیاسی همواره گفتگوهای نیرومندی در همه سطوح از جمله رؤسای جمهور و وزرای امور خارجه داشتیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی

توافق ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی