مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-09اقتصادي

لزوم خودداری کشاورزان اردبیلی از سوزاندن بقایای گیاهی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان اردبیلی از سوزاندن و آتش زدن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از مزارع خودداری کنند.

- نادر تقی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم خودداری کشاورزان اردبیلی از سوزاندن بقایای گیاهی اظهار کرد: کشاورزان به جای این اقدام غیر علمی و غلط و برای سریع تر آماده شدن زمین برای کشت بعدی و از بین بردن آفات و علف های هرز می توانند از سموم مناسب، تناوب زراعی و خاک ورزی حفاظتی را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه سوزاندن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول مزارع در اردبیل ممنوع بوده و با عاملان برخورد می شود، گفت: سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از سطح مزارع باعث از بین رفتن مواد غذایی خاک، افزایش شوری خاک زراعی، آلودگی آب و هوا و محیط زیست شده و موجب آسیب شدید به مواد مغذی خاک می شود که همین امر فقیر شدن خاک را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: سوزاندن کاه و کلش موجودات زنده و مفید خاک را از بین برده و خاک زراعی را فشرده و سفت می کند و مواد آلی خاک را از بین می برد و لطمات جبران ناپذیری به خاک های کشاورزی وارد می کند.

تقی زاده ادامه داد: این اقدام علاوه بر فشردگی خاک در اثر کاهش درصد مواد آلی و رطوبت خاک سبب کاهش تبادلات گازی خاک و همچنین کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم خودداری کشاورزان اردبیلی از سوزاندن بقایای گیاهی

لزوم خودداری کشاورزان اردبیلی از سوزاندن بقایای گیاهی