مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-02سياسي

فریاد نهفته اقوام ایران در این جشنواره شنیده می شود


نخستین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در منطقه دو با اجراهای صحنه ای گروه هایی از استان های بوشهر و چهارمحال و بختیاری به عنوان میزبان در شهرکرد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، عصر شنبه (دهم تیرماه) در مراسمی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان، امیرعباس ستایشگر (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران) و محمدعلی مرآتی (دبیر جشنواره)، دومین بخش منطقه ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با برگزاری اجراهای صحنه ای گروه هایی از استان های بوشهر و چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

محمدعلی مرآتی پیش از آغاز اجراها در سخنانی گفت: امسال جشنواره با اضافه شدن بخش منطقه ای وسعت گسترده تری گرفته است تا شاهد حضور هنرمندان بیشتری در گستره ملی باشیم.

وی با اشاره به بررسی رابطه ژنتیک بین موسیقی رسمی و دستگاهی ایران و برخی از موسیقی اقوام در جشنواره امسال، افزود: ما از سه رکن صوت، نظام ریتمیک و محتوای انسان شناسانه برای تعریف موسیقی بهره می بریم.

منطقه چهارمحال و بختیاری مملو از موسیقی است که ما برای شناخت بیشتر هنرمندان این موسیقی از همراهی پنج نخبه این عرصه برای راهنمایی و معرفی این عزیزان بهره بردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریاد نهفته اقوام ایران در این جشنواره شنیده می شود

فریاد نهفته اقوام ایران در این جشنواره شنیده می شود