مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:452023-07-19بين الملل

نامه وزیر خارجه لبنان به جوزپ بورل درباره آوارگان سوری


وزیر خارجه لبنان در نامه ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موافقت پارلمان اروپا با ابقای آوارگان سوری در لبنان را محکوم کرد.

- وزیر خارجه لبنان در نامه ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موافقت پارلمان اروپا با ابقای آوارگان سوری در لبنان را محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در نامه ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم مذاکرات سازنده و جامع میان لبنان و این اتحادیه درباره تمام پرونده ها به ویژه پرونده آوارگان سوری تأکید کرد و گفت که این پرونده تهدیدی نه فقط علیه ساختار اجتماعی لبنان و ثبات اقتصادی این کشور بلکه تهدیدی علیه کل لبنان است.

وی بر پایبندی لبنان به حقوق و مسئولیت های خود درباره تسهیل بازگشت امن آوارگان سوری به مناطق خود به ویژه به مناطق امن تأکید کرد و گفت: باید بازگشت آوارگان همسو با اصول و قوانین بین المللی و قانون اساسی لبنان باشد که در آن تأکید شده کشور ما پناهگاه نیست.

بوحبیب تأکید کرد: جامعه بین المللی باید دلایل آواره شدن سوری ها را همانطور که در قانون پارلمان اروپا آمده است، حل کند و به بهبود وضعیت زیرساخت و خدمات اجتماعی اساسی در سوریه برای تسهیل بازگشت آوارگان کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه وزیر خارجه لبنان به جوزپ بورل درباره آوارگان سوری

نامه وزیر خارجه لبنان به جوزپ بورل درباره آوارگان سوری