مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-18بين الملل

حزب طالبانی اقدام بغداد و اربیل برای مقابله با حملات ترکیه را خواستار شد


حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از بغداد و اربیل خواست برای متوقف کردن حملات ترکیه اقدامی را در پیش بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوزان منصور، سخنگوی فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست بافل طالبانی در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه عراق، موضعگیری بغداد در مورد حملات ترکیه به خاک این کشور را خجالت آور خواند و آغاز اقدامی دیپلماتیک و اعمال فشار برای متوقف کردن مداخله های ترکیه در امور عراق را خواستار شد.

منصور اظهار کرد: حمله توپخانه ای ترکیه به مناطق مسکونی که هیچ توجیهی ندارد، در واقع نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر بوده و در سطح جنایت جنگی است چراکه در آنها غیرنظامیان هدف قرار گرفتند.

سخنگوی فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: حملات مکرر ترکیه به خاک عراق و به پایگاه های مختلف در اقلیم به بهانه های مختلف، واکنش جدی بغداد و اربیل و در پیش گرفتن اقداماتی مناسب در پاسخ به ترکیه را ضروری کرد.

او افزود: تجاوزات ترکیه از جمله بمباران مکرر و حضور نظامی آن به منزله نقض حاکمیت عراق و مغایر با منشورهای بین المللی مرتبط با اصل حسن همجواری است.

احمد الموسوی، عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق پیشتر با تاکید بر اینکه حضور نیروهای ترکیه ای در خاک عراق به منزله تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است، از دولت عراق خواست تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب طالبانی اقدام بغداد و اربیل برای مقابله با حملات ترکیه را خواستار شد

حزب طالبانی اقدام بغداد و اربیل برای مقابله با حملات ترکیه را خواستار شد